Εφαρμογή Διαχείρισης Ακαδημιών Προμηθέα

www.promitheasacademy.gr

Το album του Προμηθέα στη STOIXIMAN.GR Basket League.

Φωτογραφίες από τους αγώνες του Προμηθέα στη STOIXIMAN.GR Basket League.


Η παρακάμερα στο Προμηθέας - Ολυμπιακός.

Αφιέρωμα στους Έφηβους Πρωταθλητές ΕΣΚΑΗ 2017.

Αφιέρωμα στους Παίδες Πρωταθλητές ΕΣΚΑΗ 2017.

Συνεντεύξεις Προμηθέας - Ολυμπιακός.

Ιστορική Αναδρομή Προμηθέα

Αυτό είναι το σπίτι μας

Συνδεδεμένοι χρήστες

We have 143 guests onlines

Project Move_Διάχυση Αποτελεσμάτων

 

 

Ο αθλητισμός είναι συνδεδεμένος με τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες όλων των εποχών και φυσικά επηρεάζεται από τον τρόπο ζωής και την συμπεριφορά των ανθρώπων. Άλλωστε ο ιδιαίτερος κοινωνικός και εκπαιδευτικός ρόλος του τονίζεται ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου κάθε αθλητική και φυσική δραστηριότητα θεωρείται ατομικό δικαίωμα και μάλιστα θα πρέπει να είναι νομικά κατοχυρωμένο ενώ οι αξίες που προωθεί αποτελούν τη βάση για την σωστή κοινωνική πολιτική του εκάστοτε κράτους.

Τι σημαίνει αθλητισμός όμως; Ερευνώντας κανείς τον Ευρωπαϊκό Χάρτη του 1975 διαπιστώνει ότι: «Αθλητισμός ορίζεται κάθε μορφή φυσικής δραστηριότητας η οποία μέσω της ατομικής ή συλλογικής συμμετοχής στοχεύει στην εκδήλωση ή τη βελτίωση της φυσικής αλλά και πνευματικής κατάστασης του ατόμου, δημιουργώντας κοινωνικές σχέσεις ή αποκτώντας τίτλους σε διαγωνισμούς όλων των επιπέδων».

Παρά τις προσπάθειες όμως που έγιναν και γίνονται για την ανάπτυξη και την προώθηση του αθλητισμού σε επαγγελματικό και ερασιτεχνικό επίπεδο έχει παρατηρηθεί ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού ακόμη και σήμερα δεν έχει δείξει το απαραίτητο ενδιαφέρον για ένα δραστήριο τρόπο ζωής. Το αποτέλεσμα αυτό πιθανόν σχετίζεται με την έλλειψη καλής διαφήμισης που να προωθεί τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο αλλά και παράλληλα από την άγνοια του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού για τα οφέλη της αθλητικής δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα (όπως και στη Βουλγαρία) το μικρότερο ποσοστό συμμετοχής στο χώρο του αθλητισμού κατέχουν τα παιδιά και οι έφηβοι της μεσαίας κοινωνικής τάξης τα οποία ασχολούνται ενεργά με κάποια οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα! Γίνεται κατανοητό λοιπόν ότι χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να βελτιωθεί αυτό το αρνητικό ποσοστό.

Από την άλλη πλευρά, στην Ιταλία υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό για τις αθλητικές δραστηριότητες των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Το 2011 υπήρχαν 6.816 αθλητικές οργανώσεις οι οποίες πρόσφεραν υπηρεσίες για άτομα με ειδικές ανάγκες (μάλιστα αποτελούν το 13% μη κερδοσκοπικών οργανισμών για την παροχή υπηρεσιών σε ΑΜΕΑ). Συγκεκριμένα 72,5% πρόσφερε υπηρεσίες σε άτομα με κάποια αναπηρία ή σε άτομα που δεν μπορούσαν να φροντίσουν μόνοι τους τον εαυτό τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι δράσεις συνδέονται με την οργάνωση μαθημάτων (84%) και/ή αθλητικών γεγονότων (69,7%): 8.8% των σωματείων οργάνωσαν δραστηριότητες στοχεύοντας στην κοινωνική ένταξη ευπαθών ομάδων ατόμων αλλά και αυτών με κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού

8,2% ασχολήθηκαν με τη διαχείριση των κοινωνικών κέντρων και 7,9% στην οργάνωση εκδρομών και ταξιδιών. Στο σύνολο 300.000 άτομα περίπου ασχολήθηκαν με αυτές τις ιδιαίτερες αθλητικές δραστηριότητες αριθμός πολύ μεγαλύτερος κι από τη συμμετοχή των αθλητών στους παραολυμπιακούς αγώνες!

Η Πολωνία αποτελεί μια χώρα που δίνει ιδιαίτερη σημασία στα αποτελέσματα του αθλητισμού στην κοινωνία. Το κράτος στηρίζει ένθερμα πρωτοβουλίες που προωθούν έναν υγιή και δραστήριο τρόπο ζωής όπως για παράδειγμα η οργάνωση αθλητικών γεγονότων ή ομάδων δημιουργικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα τονίζονται οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές λειτουργίες του αθλητισμού όπως επίσης και ο ρόλος του στην αποφυγή αρνητικών συμπεριφορών (επιθετικότητα κα) με σκοπό την κοινωνική ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες αλλά και για την κινητοποίηση των τοπικών φορέων. Ως αποτέλεσμα όλο και περισσότερα άτομα ξεκίνησαν να ασχολούνται με τις αθλητικές δραστηριότητες πιστοποιώντας έτσι το γεγονός ότι συμβάλουν άμεσα στην υγεία και στην ατομική ικανοποίηση. Φυσικά όλα αυτά αποτελούν μια επιτυχημένη πολιτική για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και για την αντιμετώπιση κοινωνικών φαινομένων όπως η απομόνωση τόσο μεμονωμένων ατόμων όσο και ολόκληρων ομάδων ατόμων με αναπηρία.

Στη Βουλγαρία με κρατικές επιδοτήσεις οργανώνονται δράσεις με κέντρο τον αθλητισμό. Μερικές από αυτές είναι:

• Αθλητισμός για τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους

• Παιδιά και αθλητικοί σύλλογοι

•Κολύμβηση

• Σκι

• Πρόγραμμα για την ανάπτυξη του ποδοσφαίρου για παιδιά

Τένις-άθλημα για όλους

• “Αθλητισμός για όλους”

•Άθληση για τα παιδιά στις παιδικές χαρές

• Η ανάπτυξη του αθλητισμού στα σχολεία

• Αθλητισμός για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

Στην Ελλάδα αντίστοιχα λειτουργεί το πρόγραμμα «Αθλητισμός για όλους» που στηρίζεται κυρίως σε κρατικά κονδύλια.

Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και επίβλεψη των αθλητικών δραστηριοτήτων αποτελούν τις σημαντικότερες λειτουργίες των αθλητικών σωματείων. Ωστόσο για να είναι αποτελεσματικές αυτές οι δράσεις πρέπει να συμβαδίζουν με τις ανάγκες των πολιτών βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα να αναβαθμίζονται και εμπλουτίζονται συνεχώς. Με βάση αυτά, περίπου

5,152 προγράμματα «Αθλητισμός για όλους» δημιουργήθηκαν την περίοδο 2015-2016 στην Ελλάδα και 103,400 άτομα συμμετείχαν σε αυτά!

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα MOVE στις 4 χώρες μας έδωσε τη δυνατότητα να περιγράψουμε πως οι διάφοροι επαγγελματίες (ηλικίας 31-40 χρονών) κατανοούν τις αθλητικές δραστηριότητες τους και πως αξιολογούν τους εαυτούς τους και τις ικανότητες τους με σκοπό να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Στην ερώτηση αν δουλεύετε με άτομα με ειδικές ανάγκες βρίσκουμε μεγάλες ομοιότητες μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Πολωνίας. Η πλειοψηφία δείχνει ότι δεν υπάρχει συνεργασία: 10% για την Ελλάδα, 15% για τη Βουλγαρία  και 17% για την Πολωνία. Ωστόσο στην Ιταλία το ποσοστό αγγίζει το 45% γεγονός που δείχνει ότι οι Ιταλοί έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στις συνεργασίες με άτομα με ειδικές ανάγκες.

Οι συμμετέχοντες στα ερωτηματολόγια των παραπάνω χωρών κλήθηκαν να απαντήσουν σε 55 ερωτήσεις(με κλίμακα απο 0-4) των εξής κατηγοριών:

Σχέση κι επικοινωνία(15 ερωτήσεις)

Οι ερωτήσεις αφορούν κυρίως στην κοινωνική και ατομική συμπεριφορά καθώς και στην κοινωνική προώθηση των διαφόρων δραστηριοτήτων.

Στοχος στον καταναλωτή(6 ερωτήσεις)

Σε αυτη την κατηγορία οι συμμετέχοντες καλούνται να αξιολογήσουν την τήρηση των στοχων, τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρονται αλλά και τις διαφορετικές προσεγγίσεις καταναλωτών απο άλλες χώρες.

Σχεδιασμός και οργάνωση(7 ερωτήσεις)

Οι ερωτήσεις σχετίζονται με τη διαχείριση των εργασιών για την οργάνωση δραστηριοτήτων συμφωνα με διάφορους κανόνες,καθορισμός προτεραιοτήτων κ.α.

Διαχείριση και ηγεσία(11 ερωτήσεις)

Αξιολόγηση της ομαδικής δουλειάς, των κανόνων,των ικανοτήτων και της αλληλοβοήθειας

Επίλυση Προβλημάτων(3 ερωτήσεις)

Ερωτήσεις που αφορούν ατομική προσωπικότητα και ανάλυση καταστάσεων και γεγονότων

Συνεργασία(3 ερωτήσεις)

Η κατηγορία αφορά το εργασιακό κλίμα, τη συνεργασία μελών μιας ομάδας και την επίτευξη στόχων

Ατομική Ανάπτυξη(5 ερωτήσεις)

Προσωπική μόρφωση, αναγνώριση αδυναμιών και συνεχής εναλλαγή αποτελούν το περιεχόμενο των ερωτήσεων που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία

Αποτελέσματα και Βελτιώσεις(5 ερωτήσεις)

Εδώ αξιολογείται η εργασία για τα σωστά αποτελέσματα, η συνεχής προσοχή που χρειάζεται και η προώθηση νέων ιδεών και λύσεων.

 

Ας επισημανθεί εδώ ότι στο συνολο των απαντήσεων, Πολωνια και Βουλγαρία ποσοστιαία καταλαμβάνουν την τρίτη θέση στην κατηγορία «Αποτελέσματα και Βελτιώσεις» η Ιταλία στην κατηγορία «Διαχείριση και Ηγεσία» και η Ελλάδα στην κατηγορία «Ατομική Ανάπτυξη».

Επίσης τα χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται στις κατηγορίες «Σχεδιασμός και οργάνωση» και «Επίλυση Προβλημάτων» για την Ιταλία, «Σχέση κι επικοινωνία» και «Σχεδιασμός κι οργάνωση» για την Ελλάδα και τέλος «Στοχος στον καταναλωτή» για την Πολωνία.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι ο αθλητισμός σαν εμπορική δραστηριότητα δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στους τομείς στους οποίους απευθύνεται. Σύμφωνα με την έρευνα δεν υπάρχει ούτε αρκετή εμπειρία αλλά ούτε και ενημέρωση για τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη αθλητικών δραστηριοτήτων με τις επικρατούσες οικονομικές συνθήκες. Για τη γενικότερη βελτίωση λοιπόν είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός, ειδικά σεμινάρια και γνώση των αντικειμένων που σχετίζονται με τον αθλητισμό.